POMOC PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA

Przyjazne wsparcie.

Psycholog towarzyszy i wspomaga dziecko w prawidłowym rozwoju, stwarzając przestrzeń do bezpiecznego eksplorowania otoczenia oraz świata.

Gabinet psychologa to miejsce mądrej zabawy i pierwszych poważnych rozmów.

„Bo dziecko zapamięta tylko to, co zrozumie i czego samo doświadczy.”

Wiedzą i doświadczeniem służy także Rodzicom, szukającym złotego środka między swobodą a dyscypliną w wychowaniu, stawiającym pytania o prawidłowości rozwojowe, o swoje kompetencje i o właściwe proporcje między obowiązkami a zabawą.

Lub przeżywającym w swoim dorosłym życiu trudne chwile – bo moją dewizą jest

„Zrelaksowany, zadowolony Rodzic ze spokojem wychowuje dziecko”, dlatego zależy mi na dobrostanie całej rodziny.

 

        

 


 

LOGOPEDA

Terapia logopedyczna

W Szkole Podstawowej nr 5 w Gdańsku opieką logopedyczną objęte są dzieci z klas 0 – III, a także uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV – VIII. Kwalifikacja na zajęcia odbywa się na podstawie wyników logopedycznych badań przesiewowych, obserwacji uczniów i analizy dokumentów (min.  opinii i orzeczeń PPP).

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu na spotkaniach indywidualnych lub w grupach 2 -3 osobowych.

Terapia obejmuje różnorodne działania sprzyjające rozwojowi mowy i podnoszeniu kompetencji językowych naszych uczniów.

Zajęcia prowadzą neurologopedki - Agnieszka Stark i Sylwia Zajączkowska.

 

        

 


 

ZAJĘCIA TOMATIS

Metoda Tomatisa to terapia edukacyjna wykorzystująca stymulację układu nerwowego poprzez słuchanie odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną. Muzyka i głos są tutaj traktowane w bardzo szczególny sposób, gdyż wspierają aktywne słuchanie, czego efektem jest poprawa funkcjonowania w różnych sferach.

Terapia Tomatisa wskazana jest w szczególności w przypadku problemów i dysfunkcji, takich jak:

  • zaburzenia ze spektrum autyzmu,
  • nadpobudliwość psychoruchowa,
  • dysleksja,
  • opóźniony rozwój mowy,
  • zaburzenia przetwarzania sensorycznego,
  • problemy w nauce szkolnej,
  • problem ze skupieniem uwagi,
  • drażliwość,
  • stres.

Bardzo często terapię Tomatisa wykorzystuje się także w celu poprawy samopoczucia, relaksu i odprężenia. 

 

        

 

 

GABINET SI

Integracja sensoryczna…

  • To podświadomy proces zachodzący w mózgu (zachodzi bez udziału naszej świadomości, tak jak oddychanie)
  • Porządkują informacje pobrane poprzez zmysły (smak, węch, słuch, dotyk, powonienie, ruch, grawitacja, pozycja)
  • Nadaje znaczenie temu, co jest doświadczane, przez selekcję informacji i wybór tego, na czym mamy się skupić (np. słuchanie nauczyciela i ignorowanie hałasu na zewnątrz)
  • Pozwala nam celowo działać i celowo reagować na sytuacje, których doświadczamy (tzw. Odpowiedź adaptacyjna)
  • Tworzy fundamenty edukacji i zachowań społecznych
 

        

 

 

REHABILITACJA

Rehabilitacja ruchowa w szkole, to zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. Mają one na celu przywrócenie maksymalnej do osiągnięcia sprawności.

Metody, techniki i rodzaje ćwiczeń stosowane na zajęciach:

  • NDT-Bobath
  • techniki i wzorce ruchowe PNF
  • reedukacja chodu
  • masaż leczniczy
  • techniki oddechowe i relaksacyjne
  • ćwiczenia ogólnousprawniające
  • ćwiczenia równoważne i koordynacyjne na niestabilnym podłożu
 

        

 

 

BIBLIOTEKA

Nowoczesna, kreatywna, "otwarta biblioteka", w której nie tylko wypożycza się książki, można również uczestniczyć w warsztatach:

  • czytelniczych,
  • plastycznych,
  • kulinarnych,
  • okolicznościowych.

Wejdź i rozgość się!

Zapraszamy na wirtualny spacer po bibliotece. Zachęcamy do obejrzenia filmów i zdjęć.  KLIKNIJ TUTAJ!

 

baza-143310.jpg       baza-143309.jpg

 

 

BAZA SPORTOWA

W naszej szkole uczniowie podczas lekcji wychowania fizycznego oraz dodatkowych zajęć tematycznych mają do dyspozycji wiele obiektów sportowych takich jak: 

  • boisko wielofunkcyjne w skład którego wchodzą: boisko do piłki nożnej typu ,,orlik”, boisko do koszykówki oraz boisko przystosowane do gier zespołowych,
  • duża sala gimnastyczna na której często odbywają się turnieje klasowe oraz międzyszkolne,
  • mała sala gimnastyczna przeznaczona głównie dla miłośników siatkówki,
  • sala korekcyjna, tutaj odbywają się zajęcia mające na celu wyrobienie prawidłowej postawy ciała oraz nauka podstaw pracy nad własnym ciałem przy pomocy wielu przyrządów,
  • sala lustrzana przeznaczona do zajęć tanecznych oraz fitness,
  • siłownia wyposażona w potrzebny sprzęt do pracy nad własnym ciałem,
  • hol szkoły, tutaj pograsz podczas przerw oraz zajęć wychowania fizycznego w tenisa stołowego.

 

        

        

 

 

KLASA MULTIMEDIALNA

Wyjątkową właściwością tablic interaktywnych jest możliwość przygotowania dla uczniów ćwiczeń interaktywnych. Pozwalają one uczniom wchodzić w fizyczne interakcje z wyświetlanym na powierzchni tablicy materiałem poprzez przesuwanie liter, cyfr, słów, obrazów i tym podobnych za pomocą swoich rąk. Daje to słuchaczom nowe dynamiczne doświadczenia i zmienia styl nauczania. W czasie lekcji nauczyciel nie podaje uczniom informacji i gotowych sposobów na rozwiązanie problemów, ale ukierunkowuje ich pracę na samodzielne poszukiwanie odpowiedzi poprzez wykonanie przygotowanych ćwiczeń.

 

        

 

 

GRATOSFERA

Projekt Gratosfera zakłada wprowadzenie swobodnej zabawy do szkół, czyli zabawy, która stanowi fundament zdrowia psychicznego dzieci. Gratosfera składa się z kontenera morskiego - magazynu zawierającego tzw. Graty, czyli elementy służące zabawie, takie jak: plastikowe rury i pudła, drewniane skrzynie, beczki, opony, tkaniny. W wyznaczonym czasie trwającym około godziny, dzieci oddają się swobodnej zabawie z użyciem „gratów” oręża własnej, nieograniczonej wyobraźni. Rola dorosłego ograniczona jest w czasie zabawy do minimum i sprowadza się do zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa oraz organizacji przestrzeni.